lørdag 3. desember 2011

Hjertesjokolade eske med mal

Her er en av esken jeg har laget i dag:)
Legger til malen som jeg bruker...



Mal:
Jeg lager esken etter Randi sin mal, men har tilpasset målene til en eske melkehjertesjokolade . Randis mal finner du her.
Og her kommer målene mine.

Esken
Skjær ut bazzil på 21,5 x 19,5 cm.
Skår 3 og 5,7cm inn på siden som er 21,5, skår deretter 2,7 på de 3 andre sidene.


Paneler til esken
skjær ut mønsterarkene du skal ha
4 stk - 13,6  x 2,3cm
4 stk - 12,5  x 2,3cm
oversiden på lokk 14,6 x 13,5cm
undersiden på lokk 14,6 x 13cm

lokk og bunn
Skjær ut 2 stk bazzil på 15,1 x 14cm
Mål ca 5mm inn på den lengste siden på den bazzilen som skal være lokk og lag et snitt til å putte "flippen" inn i.
Det lønner seg og klippe "flippen" litt smalere enn vist på tegningen, Jeg klipper vekk ca 2 cm inn på hver side.

Lim på bunn...

Lykke til:)




5 kommentarer:

  1. Nydelige esker du har lagd :)
    Flott mal.
    klem :)

    SvarSlett
  2. Vad mycket fint du har gjort. Askarna är ju så fina ALLT är fint.
    Kram Anna

    SvarSlett
  3. Så vackra askar du gjort! tack för mallen!
    kram lene

    SvarSlett
  4. kjempelekkert Maya... :) er den esken stor nok til at du får HELE hjertesjokolade esken oppi? Eller må du ta ut sjokoladen... ?

    SvarSlett
  5. Utrolig flott!
    Er innom for å ønske deg og dine en riktig GOD JUL og et GODT NYTT ÅR!

    SvarSlett

jeg har kost meg med den nye symaskinen min og laget noen koselige tolatt/sminkepunger. de blir med på årets julemesse.  toalett/sminkepung